Elmű sztori

Történt, hogy az építkezéshez elkezdtem villanyt igényelni a telekre. Annak rendje és módja szerint beadtam a kérelmet, kijöttek körbenéztek (közben én vettem villanyóra dobozt, meg kerestem villanyszerelőt, aki beköti), aztán mondták, hogy majd postán. Egy kis idő múlva valóban kaptam kb. 20-30 nyomtatott oldalniy szerződés tervezetet, meg egyebeket (mindent két példányban!) és mivel nem volt egészen világos, hogy mit is csináljak vele, viszont volt egy apró megjegyzés, hogy fáradjak be egy Elmű irodába, egy hétfő este (mert hétfőnként este 8-ig nyitva vannak) befáradtam. Húztam sorszámot, odaültem a műszaki ügyekért felelős emberke elé, aki átvette a kupacot, mondta, hogy oké, kellene fizteni. Kérdeztem, hogy csekk, vagy utalás (a Tigáz, és a vízmű is simán működik így), mondta, hogy nem KP vagy kártya. Majd utamra engedett. Hazamentem, feloldottam a megfelelő összeget a számlámon, szerdán reggel (mert akkor 8-kor nyitnak, és csak kicsit késem el a munkahelyemről), bementem, újra húztam sorszámot, és újra odaültem a műszaki ügyekért felelős emberke elé. Ő újra átnézte a kupacot. Aztán nézte, aztán az összeget még egyszer megnézte, aztán telefonált, aztán kedvesen közölte, hogy bocsánat, de véletlenül a “Bruttő végösszeg+ rublikába a nettó végösszeg került. Mondtam neki, hogy csodás, de én nem készültem +25%-ot fizteni, ezért nem is tudok. Mondta, hogy nem baj, majd legközelebb, de hamár itt vagyok, akkor megcsinálja a szerződést. Elkért kb. két adatot (ami a postán kiküldöttről hiányzott), majd újra kinyomtatott mindent, ismét két példányban. Ezeket majd akkor kell átadnom aláírva a kivitelező cégnek, mikor jönnek beásni a földkábelt. Jól szervezett cég. Otthon este felszabadítottam még 25%-nyi pénzt, majd következő hétfőn este újra próbálkoztam. Az irodában kedvesen közölték, hogy a műszaki ügyekért felelős emberke beteg, talán majd szerdán lesz, és sajnos csak és kizárólag ő tudja kiállítani a számlát (amit előző alkalommal nem tehetett meg, mert előre nem állíthatja ki). Szerdán Budapestről mentem dolgozni, csütörtökön próbálkoztam újra, amikor megint kedvesen közölték velem, hogy emberünk szerdán volt, ma azonban elment orvoshoz, de ha gondolom, beírhatok a panaszkönyvbe. Nem írtam. Inkább megkérdeztem, hogy nem intézhetem-e ezt máshol. Mondták, hogy dehogynem, persze, bármelyik irodájukban. Ez tegnap előtt volt. Tegnap kinéztem, hogy a Batthiányin, ami útba esett, este 6-ig nyitva van az iroda. 17:55-re sikerült odaérnem, odamentem a sorszám automatához, ami közölte velem (és a biztonsági őr szintén), hogy 17:50 után nem ad ki sorszámot. Majd a biztonsági őrtől megtudtam, hogyha előre foglaltam volna sorszámot, akkor nekem is nyitva lettek volna 6-ig. Jól szervezett cég, kár, hogy ez a honlapjukról nem derült ki. Ma nem voltak nyitva (végül is állami munkanap van, miért is lennének). Hétfőn újra próbálkozom…

Leave a Reply